farhan haziq

farhan haziq

Friday, July 17, 2009

rugby..


orait.. ni cte ak tntg hobi ak le.. hobi aku x le best sgt..just men rugby.. ak ni agk aneh jgk la..x cm org len yg ske tgk bola n begitu taksub!
start ak berminat ngn sukan rugby ni dr abg ak..
ak just tgk dorg training je tbe2 semangat untuk menceburi bidang ni semakin berkoba2!

time kt ikm ak join la club rugby ikm lmut..ak mmg xde basic langsung!
tiap2 ptg ak dtg training n fitness smpi lbm..
1 ari tu coach suh ak try fight ngn senior2 rugby ak agk goyg ckit la coz tkut injurd!
tp sume tu silap ble da main tu nikmat die berlipat gnda dr pe yg ak fikirkn..
ak x nafikn rugby tu x bahaya mmg bahaya tp ak kuatkn semangat ak nk try skn bru..
cye atau x team ak bpt beat team senior just klh 1 mte je..
game ptg tu kteorg main 7's agk separuh mati la jgk smpi tkk ak da x bole nk tln pape...
hari silih berganti kni tiba masanye game kt ipoh iaitu "piala isa abas"
ak terpilih utuk mewakili ikm lumut game tu pun 7's jgk! ak cm x cye kte org tlh mng tmpt pertama dlm game trsbt..
kmi pulang dgn begitu bagga sekali kerana berjaya mengalahkn team2 yg hebat! spt orka(navy),utp,tentera darat,alam dan pelabagai team lg..
setelh beberapa taun kmi tlh memenagi piala tersbt..
sekali lg team ikm lmut di invite oleh phak rakan muda untuk mewakili perak..
rakan muda international rugby game 7's di johor bahru..
dgn itu kami pun brtungkus lumut untk mempersiapkmn dri untk ke sane..
kerana kami bkn berlawan dgn calang2 org..tiap2 ptg ak trun trainig jantung ak da mcm kuda..
ak cm x percata ak berjaya menghabiskn 3round pdg dlm mse 2min stgh!
ak tetapi ak x berjaya untuk mewakili kerana terdapt sedikit kecederaan di bhu kanan ak..selame seminggu ak x bole angkt tgn kanan!
setelah tiba game pertama team kmi belawan dgn singapore..
dan game kedua kami berlawan dgn malaysia b(junior)
game ketiga kami berlawan dgn ns wonderes!
dan kami jg tlg berlawan dgn cobra!sme klh..
haha mne xnye dorg tu wkil malaysia bai kteorg wkil pe..
tp x sngke berjaya jgk main utk wakil perak!
sori la ak x dpt nk upload pic ak coz x tau mne die menghilang!nanti klu ak jumpe ak upload kn/1btw thnxxx alot to coach azhar n not 4 get to en.wan as rugby(mustang)manager!

3 comments:

  1. PEh.. best mane kalo dapat wakil perak.. Aku jugak cam ko.. Dalam otak aku RUGBY je.. bola aku memang x minat.. TP kat sekolah aku budak2 rugby dah pupus.. kalo training pon 2-3 orang je datang..... Tp aku tetap datang training..Semangat aku yang buat aku x penah putus asa untuk main rugby !^^

    ReplyDelete
  2. Kalo nak share2 pengalaman add la YM aku ..THegreatdArk3@yahoo.com

    ReplyDelete